-801

Nije namijenjeno rješavanju problema kao što su:

- problematično ponašanje pojedinaca, nesporazumi sa
  susjedima i/ili bilo kojom skupinom ljudi

- bilo kakva hitna intervencija (poplava u stanu i sl.)

- psi koji ometaju lavežom ili nisu na uzici ili nemaju brnjicu

- požari, zagađenja zraka i vode

- buka

- prijedlozi za postavljanje novih posuda za otpad, novih
  rasvjetnih tijela, semafora i slično

- žalbe na rad gradskih tijela ili bilo kojih tijela javne uprave

- bespravna gradnja

- divljanje po cestama, konzumiranje droga, javna opijanja,
  nasilje nad životinjama, preprodaja i sl.

Za to postoje nadležna tijela kojima se uvijek možete obratiti.

SLUŽBENA STRANICA

POGLEDAJTE

POPIS ULICA

GRAD METKOVIĆ

TISAK

OSMRTNICE

27.3.2024.
Fanika Krešić
rođena Vekić, udova Tomislava
1935. - 2024.
Fanika Krešić
27.3.2024.
Stana Galov
pok. Ivana
1925. - 2024.
Stana Galov

KONTAKT

zaštita od požara

Majstor dimnjačar Slaven Fišter:

Građani su prema zakonu obvezni dimnjačaru dopustiti kontrolu svojih dimnjaka
 

Metković, 7. listopada 2014.
 

Uskoro počinje sezona grijanja pa podsjećamo građane da je, sukladno Odluci o dimnjačarskoj službi na području Grada Metkovića, obvezno održavanje dimnjaka i ložišta. Dimnjačari su na terenu, a posao im je obići svako kućanstvo te ustanove i poduzeća koja će se ove zime grijati na tekuće ili kruto gorivo.

Dimnjačari su dužni obaviti kontrolu svakoga dimnjaka, a dimnjačarske poslove na području Grada Metkovića već treću godinu obavljaju djelatnici Dimnjačarskoga obrta DIM  na čelu sa stručnom osobom, majstorom dimnjačarom Slavenom Fišterom, s kojim je ove godine Gradom sklopio Ugovor o koncesiji na pet godina.

Prema spomenutoj Odluci građani su dužni omogućiti redovitu kontrolu i čišćenje svojih ložišta i dimovodnih objekata te omogućiti pristup svakom ložištu i dimovodnom objektu koji se koristi. Stoga smo o tome porazgovarali s majstorom dimnjačarom Slavenom Fišterom.
 

Koliko se puta godišnje obavlja kontrola dimnjaka i koliko stoji ta usluga?

– Čišćenje je obvezno jednom, a kontrola ispravnosti dva puta na godinu. Za redovno održavanje raspon cijena je između 45 i 70 kuna. To znači da kontrola dimovodne instalacije, ako je dimnjak čist i nije potrebno čišćenje, iznosi 45 kuna, a dimnjačar nakon kontrole izdaje certifikat za protupožarnu i komunalnu inspekciju na području grada, koji vrijedi šest mjeseci. Ako se dimnjak čisti ta usluga se naplaćuje 70 kuna. Kompletna usluga obuhvaća detaljno čišćenje dimnjaka, dimovodne cijevi i vađenje čađe. Poneku peć očistimo i besplatno, a ako se radio o peći za centralno onda njeno čišćenje stoji dodatnih 30 kuna, mada je po cjeniku puno više. Naravno, i nakon čišćenja korisnik dobije certifikat o ispravnosti. 

Koje poslove najčešće obavljate?

– Čišćenje cjelokupnoga dimovodnoga postrojenja. Znači čišćenje dimnjaka, peći, kotlova, izdavanje certifikata, spaljivanje dimnjaka. U biti sve što se podrazumijeva pod dimovodno postrojenje.

Koliko vas je na terenu?

Na terenu nas je za sada dvojica, a ako se poveća obujam posla bit će nas i više.

Kako ljudi reagiraju kada im pokucate na vrata?

– Mi smo na trenu već tri godine, ali još uvijek ima onih koji kao da ne znaju da je kontrola i čišćenje dimnjaka zakonska obaveza. Svakome domaćinu pokušavamo objasniti da nas po zakonu mora primiti i da, ne daj Bože požara, mora imati papir. Kada je požar u dimnjaku mene automatski zovu vatrogasci. Ja u knjizi provjerim jesu li me vlasnici dimnjaka pustili da obavim kontrolu ili nisu i onda na teren izlazi protupožarni inspektor koji na temelju moga izvješća obavlja daljnje radnje.

Postoje li kazne za one koji odbijaju dimnjačara?

– Naravno, i to u cijeloj Hrvatskoj prema Odluci o dimnjačarskoj službi. Mi u protekle dvije godine nismo nikoga kaznili jer smo smatrali da je potrebno jedno vrijeme da se ljudi naviknu na nas. Po novome, kako bih zaštitio sebe, pišem prijave onima koji ne dopuste kontrolu. Ne daj Bože da se nešto dogodi, da ne bi ispalo da dimnjačar nije dolazio.

Rekli ste da se kontrola obavlja dva puta godišnje?

– Da, nakon završetka kontrole u zimskoj sezoni mi bismo trebali započeti s novom kontrolom u ožujku. Međutim to je teško objasniti ljudima. Većina će pristati na jednu kontrolu, ali na drugu neće. Ako ne pristanu morali bi mi potpisati da to rade na vlastitu odgovornost i da garantiraju da se šest mjeseci neće ništa dogoditi. Napominjem da se dimnjak u ljeti može sam od sebe zapaliti jer se od vrućine tope nakupine čađa i može doći do zapaljenja. Još jednom ističem da je dimnjačar obavezan proći sve dva puta, kako domaćinstva tako i tvrtke i stambene zgrade i to mora imati u evidenciji. Po dimnjačarskoj Odluci stoji i više puta, ali mi smo standard u ovom toplom području prilagodili EU. Za usporedbu, u Zagrebu se na jedan dimnjak dolazi šest puta godišnje.

Koji dio grada trenutno kontrolirate?

Obilazimo teren i trenutno smo na desnoj strani grada. Ako domaćina nema kod kuće  ostavljamo obavijest i dogovaramo se za drugi dan. Ima i onih koji obavijest jednostavno ignoriraju. Od ove sezone takve ćemo tretirati kao da nam nisu dopustili kontrolu.  

Spominjali ste kazne. Kolike su one?

– Ja u taj dio ne ulazim. To je zakonski dio koji vodi komunalni redar. Moj dio posla je da pišem prijave. Trenutno to radimo za one koji nam do sada nikada nisu dopustili da obavimo posao. Kada dobiju prijavu na njoj piše napomena da imaju rok od 30 dana da me nazovu i da se to riješi sporazumno, u protivnom ja ne odgovaram za posljedice. Ako se u tom roku ne jave ja tu prijavu predajem u komunalni odjel. Napominjem, da je prijava napisana u pet istovjetnih primjeraka, od kojih se po jedan dostavlja komunalnom redaru, protupožarnoj inspekciji, korisniku i nadležnom Sudu na tom području, a jedan ostaje meni kao ovlaštenom dimnjačaru. Komunalni redar nekom vrstom opomene obavještava ljude da to počnu rješavati, a ako ne uspije riješiti onda predmet predaje protupožarnom inspektoru koji automatski piše kaznu. Važno je dodati da bez važećega pozitivnog nalaza o ispravnosti dimnjaka, koji nakon svake kontrole i čišćenja izdaje ovlašteni dimnjačar, osiguravajuća društva ne isplaćuju premiju, ako se utvrdi da je uzrok požaru bio neispravan dimnjak. 

Koje Vam je radno vrijeme i kako Vas se može kontaktirati?

Naše radno vrijeme je od 8 do 16 sati, ali prema potrebi to može biti i duže. Obilazimo određena područja i pokušavamo se prilagoditi ljudima i njihovim potrebama. Ako je potrebno na teren možemo izaći i subotom. Vrijeme nam nije fiksno i ako netko želi da mu se kontrola ili čišćenje obavi ranije može nas nazvati na broj 095 198 58 70.