-823

Nije namijenjeno rješavanju problema kao što su:

- problematično ponašanje pojedinaca, nesporazumi sa
  susjedima i/ili bilo kojom skupinom ljudi

- bilo kakva hitna intervencija (poplava u stanu i sl.)

- psi koji ometaju lavežom ili nisu na uzici ili nemaju brnjicu

- požari, zagađenja zraka i vode

- buka

- prijedlozi za postavljanje novih posuda za otpad, novih
  rasvjetnih tijela, semafora i slično

- žalbe na rad gradskih tijela ili bilo kojih tijela javne uprave

- bespravna gradnja

- divljanje po cestama, konzumiranje droga, javna opijanja,
  nasilje nad životinjama, preprodaja i sl.

Za to postoje nadležna tijela kojima se uvijek možete obratiti.

SLUŽBENA STRANICA

POGLEDAJTE

POPIS ULICA

GRAD METKOVIĆ

TISAK

OSMRTNICE

18.4.2024.
Ivan Talajić
pok. Ante
1930. - 2015.
Ivan Talajić
19.4.2024.
Pero (Mladen) Maslać
pok. Ivana
1948. - 2024.
Pero (Mladen) Maslać
20.4.2024.
Ljubica Ćubela
udova Grge, rođena Margeta
1939. - 2024.
Ljubica Ćubela

KONTAKT

metković 600

120 godina od gradnje željeznoga mosta u Metkoviću  

 

Metković, 31. prosinca 2015.
 

Posljednjega prosinačkog dana 2015. objavljujemo prilog koji nam gotovo cijeli mjesec leži „u ladici“, a koji je trebao biti objavljen 5. prosinca. Toga je nadnevka prije 120 godina u Metkoviću svečano u promet pušten željezni most koji je, uz metkovsku luku i željeznicu što je naš grad s Mostarom spojila 1885. (sa Sarajevom 1891.), postao jednim od ključeva brzoga razvoja grada pod austrougarskom upravom.  Most je dobio ime Jelisava-most tj. Jelisavin most, prema supruzi austrougarskoga cara i kralja Franje Josipa I.

Od toga prosinca 1895. pa do srpnja 1972. most na Neretvi postaje nezaobilaznim motivom na razglednicama kojima je Metković obilovao. Budući da više nije mogao zadovoljavati sve veće prometne potrebe među dvjema metkovskim obalama, stari most je razgrađen, a na njegovim proširenim kamenim kolonama položena je nova čelično-betonska konstrukcija koja danas nosi ime Lučki most. U promet je puštena 14. svibnja 1973. Građevinske radove izvelo je dubrovačko poduzeće GP Graditelj, a čeličnu konstrukciju Braća Kavurić iz Zagreba.

O gradnji staroga željeznog mosta te o povijesti metkovskih mostova dr. sc. Ivan Jurić pripremio je za novi broj Hrvatskoga neretvanskog zbornika (izlazi u veljači) iscrpan prilog. Mi ovdje donosimo fotografije s gradilišta iz 1895., koje nam je ustupio Fotostudio Veraja, te iz našega fotoarhiva fotografije na kojima su zabilježeni radovi na novome mostu 1972. i 1973.

 

Radovi na željeznome mostu 1895.