Metković,
4.4.2007. - Iako nam ovih dana voda obilato stiže sa nebesa, stručnjaci upozoravaju na probleme koji će nastati nastavimo li ju neracionalno trošiti. Stoga su Udružene UNESCO škole odlučile da se pokrene zajednički projekt u koji će biti uključeni svi učenici. U metkovskoj Gimnaziji, jednoj od UNESCO škola, od 2. do 4. travnja u sklopu Otvorenih dana održana je projektna nastava na temu „Voda – hrvatsko blago“. Učenici Gimnazije pod vodstvom svojih mentora realizirali su na zadanu temu 21 projekt.
Prva dva dana bila su predviđena za izradu projekata, u čemu su sudjelovali svi učenici prikupljajući i obrađujući podatke iz raznih izvora. Naglasak je bio na samostalnom istraživanju, upoznavanju s različitim metodama analize, rješavanja problema i predstavljanja projekata, što u svakom slučaju predstavlja drukčiji pristup u obradi određene nastavne teme te prezentaciji naučenoga.
Bilo je zanimljivo prošetati kabinetima u kojima su učenici s radošću prezentirali svoje projekte. Uključeni su bili svi predmeti od tjelesnog do fizike i kemije. Latinci su obradili vodu, vodovode i kupališta u antici, a glazbenici uspostavili korelaciju između vode i glazbe. Povijesne skupine su prezentirale neretvansku trupu i lađu kroz povijest te ilustriranom knjigom sa odlomcima odgovarajućih biblijskih motiva. Matematičari su sve rekli brojkama i grafikonima. Uspjeli su zorno prikazati koliku uštedu može ostvariti jedna četveročlana obitelj pažljivim korištenjem vode pri pranju zuba. Fizičari i kemičari izveli su zanimljive pokuse demonstrirajući površinsku napetost vode, adhezijske i kohezijske sile, podtlak i još štošta. Kako nam predstoji Uskrs zanimljiv je bio i test kojim se mogu razdvojiti kuhana od nekuhanih jaja, ako vam se dogodi da ste ih pomiješali. Jaje se zavrti kao zvrk na ravnoj podlozi. Ako se vrti brzo i ravnomjerno – kuhano je.
Dokazivanje podtlaka i kuhanih jaja
Nije plivajući tečaj kune nego tečaj plivanja lipe i igle.