Metković,
24.4.2007. - Prošli vikend u Metkoviću je u organizaciji KUD-a Metković održan međunarodni seminar „Plesna tradicija jadranskog područja Hrvatske“, a tema su bile kontradanse (contradance) i srodni plesovi. Voditelj seminara bio je Metkovac prof. Vidoslav Bagur, glavni selektor Međunarodne smotre folklora u Zagrebu te svjetski poznati stručnjak za proučavanje folklora.
Predavači bili prof. Beate Knobloch iz Würzburga u Njemačkoj, predavačica na Visokoj muzičkoj školi u Würzburgu i poznavateljica engleskih i francuskih srednjovjekovnih plesova od 14. do 18. st. te prof. Branko Šegović iz Splita, folklorist posebno poznat po istraživanu i bilježenju plesova primorskog dijela Hrvatske.
– Ovo je jedno uspoređivanje nas sa tradicijskom kulturom cijele Europe. Iz znanstvenih i bio kojih drugih izvora znamo da je Dalmacija rezervat za mnoge stvari koje su se širile Europom kao modne novosti pa tako i plesovi, ali i instrumenti i pjesme. Ovaj put smo imali priču o plesovima. – rekao nam je prof. Vidoslav Bagur.
Na seminaru je bilo tridesetak polaznika iz folklornih društava Dalmacije, ostatka Hrvatske te iz BiH.
– Prema saznanju Hrvatskog sabora kulture, ovo je prvi put u Hrvatskoj da se na jedno mjesto stavlja našu tradicijsku kulturu i da je suprotstavljamo europskoj tradicijskoj kulturi. Vidljivo je da je to jedan civilizacijski krug. Naš cilj je da KUD Metković ovakvim vrstama akcija, odnosno ovakvim dodatnim poslom koji nije izravno vezan uz program društva, pomogne da se takve stvari istražuju, bilježe i šire dalje, da se pamte i prenose te da se tradicija ne zaboravi. Jednostavno se radi o tome kako mnogi u Europi misle da smo mi daleko od svijeta, ali najgore je to što i mi to mislimo jer malo ljudi zna da je Dubrovnik daleko, daleko prije ostalog dijela Europe bio u civilizacijskom krugu koji je bio vrhunac tadašnjeg vremena. – rekao je prof. Bagur.
Kontradance
Priča o kontradansama je prilično zamršena. U Engleskoj su postojali seoski plesovi što su se zvali „Country dances“ koji su bili slobodni i potpuno liberalni. Međutim, nakon što ih je engleski plesni pedagog Isaac krajem 17. st. demonstrirao na dvoru Luja XIV. Francuzi nisu mogli zamisliti da se može plesati kako te volja pa su cijelu priču stavili u kalupe. Dogodilo se i da značenje riječi country nisu prenijeli pravilno jer su mislili da je to kontra-plesanje, odnosno nasuprotni ples pa otud dolazi i naziv kontradanse. Promjenom imena promijenili su i značenje te je to ostao ples parova, ali u dugačkim nasuprotnim redovima.