Metković,
4.11.2007. - Kao što i naša trenutna anketa pokazuje oko mosta Pelješac-kopno mišljenja su podijeljena. Za pretpostaviti je da većina nas misli kako je taj most (jednoga dana) ipak potreban, ali problem je u tome što nitko još hrvatskim građanima nije rekao koliko će ih to sve skupa koštati. Rečeno je da će most doći oko 2 milijarde kuna, no na taj most treba doći te sa njega otići.
Ukupan zahvat vezan samo uz most, od početne točke udaljene oko kilometar od skretanja u Komarnu pa do spoja sa pelješkom cestom nedaleko Putnikovića iznosi nešto više od 14 i pol kilometara. Od toga na sami most otpada 2.440 metara (na priloženoj karti stoji 2.300). Na pelješkoj strani nalaze se još dva mosta ukupne dužine 550 m i dva tunela ukupne dužine 2.620 m. Ostalo su pristupne ceste.
Most izgrađen preko Rijeke dubrovačke dug je 518 m i umjesto planiranih 18,5 koštao je 37 milijuna eura. Cijena izgradnje jednog kilometra tunela u Hrvatskoj iznosi oko 10 milijuna eura. Jedan kilometar punog profila poluautoceste košta oko 4 milijuna eura. Ako se vratimo na predviđenih 270 – 280 milijuna eura za sami most i činjenicu da ta cijena najvjerojatnije neće držati vodu ukupna cijena projekta će znatno porasti.
I što smo dobili? S Jadranske ceste ćemo lagano doći na Pelješac i dalje nastaviti uskom i krivudavom pelješkom cestom do Stona pa opet na Jadransku cestu. Smisao svega trebala bi biti veza s Dubrovnikom, što znači da će trebati novi mostovi, vijadukti, kilometri poluautoceste. Koliko će to koštati nitko ne govori. Sve bi ovo zaista imalo smisla kad bi se znalo da nastavka gradnje autoceste od čvora Ploče do Dubrovnika neće biti. No, ulupati silan novac u cijeli projekt, a onda ga elegantno zaobići autocestom (takva obećanja čuju se ovih dana iz krugova vladajućih), koja mora ići kroz BiH, čini se suludo. Podaci o dužini pojedinih objekata uzeti su s ove karte i moguće je da su najnoviji ponešto drukčiji. Na ovim stranicama možete pročitati članak o kompletnoj trasi brze ceste od Ploča do Dubrovnika.