Metković,
28.6.2010. - Nije nekakva obljetnica, ali nedavno snimljena panorama grada (kliknite na nju) podsjetila nas je na stari željezni most s tri luka koji je godinama bio nezaobilazan motiv na mnogim gradskim razglednicama.
Za promet otvoren 5. prosinca 1895., most je dobio ime po Elizabeti Bavarskoj, supruzi cara Franje Josipa I., i majci nesretnoga sina Rudolfa koji je pod nerazjašnjenim okolnostima zajedno s ljubljenom Marijom Vetserom 1889. skončao u dvorcu Mayerling, uz koji predaja veže i sadnju metkovskoga parka. Ni Elizabeta nije prošla dobro jer ju je jedanaest godina kasnije na ripbizaran način ubio neki ludi talijanski anarhist. Most je tako sve do 1972., kada je razmontiran, nosio imena onih koji su od propasti Monarhije vladali na ovim prostorima. Godine 1973. u svibnju u promet je pušten današnji željezno-betonski most (željezni nosači i armirano-betonski kolnik) koji je napokon dobio nepolitično ime – Lučki most. Kroz nekoliko fotografija prisjetimo se staroga mosta i njegove rekonstrukcije tj. gradnje novoga. Gradnja mosta 1895. - konstrukcija s kesonom Most za velike poplave 1903. Pogled na Metković 1938. Most pod snijegom 1955. Most snimljen s Lakta početkom 60-ih Radi izgradnje nadvožnjaka trebalo je srušiti kuću Jelavić. Desno stara benzinska stanica Sa staroga mosta skida se kolnik. Godina 1972. Željezna konstrukcija novoga mosta već je izgrađena. Priprema se armiranje kolnika Armirani kolnik novoga mosta Betoniranje kolnika 1973. Metkovci 'nadgledaju' betoniranje Metković s novim mostom oko 1975. Metković 2009.