Studija obuhvaća povezivanje Metkovića na sustav autocesta, izmještanje prometa iz središta grada te smanjenje zastoja na GP Metković. Da bi se to ostvarilo predviđa se izgradnju novih dionica cesta i poboljšanje prometnih uvjeta na postojećim cestama na širem području Metkovića.
U Studiji je detaljno analizirano stanje postojeće prometne infrastrukture te je naglašena specifičnost gradnje novih dionica jer planirane trase prolaze kroz područja Ekološke mreže Natura 2000 i arheoloških nalazišta. Važno je naglasiti da je Prostornim planom Grada Metkovića planirana izgradnja obilaznice na desnoj strani, tj. spoja Puta Narone do državne ceste DC62 (Metković – Kula Norinska) te izgradnja novoga mosta preko Neretve. Isto tako, planirana je rekonstrukcija rotora na spoju Kneza Branimira i Puta Narone te izgradnja novoga na prilazu Lučkome mostu kod Gradskog kulturnog središta. Zbog premještanja GP Metković na novu lokaciju napušta se obilaznica Metkovića na lijevoj strani, koja je iz Doljanskoga polja trebala voditi tunelom kroz Predolac i dalje uz natapani kanal te se s državnom cestom DC9 spajati nasuprot Krvavca II.
Studijom su predstavljene tri inačice spojne ceste od Metkovića do autoceste A10 u blizini naselja Grgići i Čarapine, s time da jedna ima podinačicu.
Što se tiče intenziteta prometa na graničnim prijelazima, brojenjem je ustanovljeno je broj automobila koji ulaze u Republiku Hrvatsku preko GP Metković (Doljani) opada, dok raste broj automobila koji ulaze u Republiku Hrvatsku preko graničnih prijelaza Nova Sela i Prud. Stanovnici Ulice Stjepana Radića izrazili su zabrinutost zbog mogućnosti još veće prometne gužve kada proradi novoizgrađeni granični prijelaz na Đumruku. Nikola Grmoja im je rekao da je resorni ministar Oleg Butković obećao doći u Metković i pomoći u rješavanju toga problema.
Spoj Metkovića na A10
Sva četiri rješenja počinju od rotora na spoju Kneza Branimira i Puta Narone. Tri vode do zavoja pred crkvicom sv. Vida, a jedno se na pola puta do Vida odvaja na zapad i prolazi kroz močvarno područje.
Inačica br. 1
Od rotora na spoju Kneza Branimira i Puta Narone (raskrižje DC62 i ŽC6218) vodi do pred crkvicu sv. Vida te djelomično obilazi Vid istočnom stranom, prolazi kroz Prud, a prije graničnoga prijelaza cesta je u novom koridoru i spaja se na državnu cestu DC62 kod izlaza iz čvora Kula Norinska na autocesti A10. Duljina je 11,3 km i stoji 68.2 mil. kuna.
Inačica br. 2
Od rotora na spoju Kneza Branimira i Puta Narone (raskrižje DC62 i ŽC6218) vodi do pred crkvicu sv. Vida. Otuda preko vijadukta i tunela skreće zapadno i prolazi sjeverno od Vida. Spaja se na državnu cestu DC62 nakon Novih Sela i dalje prati koridor državne ceste do spoja na A10. Duljina je 12,9 km i stoji 87.5 mil. kuna.
Inačica br. 2a
Od rotora na spoju Kneza Branimira i Puta Narone (raskrižje DC62 i ŽC6218) vodi do pred odvojak na Glibušu. Velikim dijelom prolazi kroz močvarno područje. Spaja se na državnu cestu DC62 nakon mjesta Nova Sela i dalje prati koridor državne ceste do spoja na A10. Duljina je 11,4 km i stoji 75.2 mil. kuna.
Inačica br. 3
Od rotora na spoju Kneza Branimira i Puta Narone (raskrižje DC62 i ŽC6218) vodi do pred crkvicu sv. Vida. Vid obilazi s istočne strane. Križa se sa županijskom cestom prema Prudu i tunelom nastavlja u svojem koridoru zapadno Prud. Kod graničnog prijelaza Prud spaja se sa županijskom cestom i nastavlja u svojem koridoru do državne cestu DC62 kod izlaza iz čvora Kula Norinska na autocesti A10. Duljina je 11,2 km i stoji 78.9 mil. kuna.
Ova je inačica odabrana kao optimalno rješenje. Ukratko, do autoceste ćemo se voziti Putom Narone do crkvice sv. Vida, a otuda vijaduktom i tunelom do pred GP Prud. Tako će se olakšati i prilaz tom graničnom prijelazu koji bilježi povećan promet. Otuda nova cesta prati državnu granicu te sjevernim obroncima Golovrha izbija na postojeći izlaz na A10 kod Čarapina.
Obilaznica Metkovića na desnoj strani i novi most
Od spoja Puta Narone s Ulicom Matije Gupca (pred Opuzenkom) obilaznica prati novoizgrađeni nasip za obranu od poplava te na Duvratu novim mostom prelazi državnu cestu DC62 (prema Kuli Norinskoj), željezničku prugu, Neretvu i državnu cestu DC9, na koju se spaja u iza raskrižja s Ulicom sv. Franje Asiškoga (ispod Lidla). Njome će se izbjeći promet teretnih vozila i autobusa Ulicom Put Narone (Crni put) prema autocesti, ali i rasteretiti Lučki most koji svakim danom postaje sve uže prometno grlo.
Rotori
Uz rekonstrukciju postojećega rotora na spoju Kneza Branimira i Puta Narone planirana je izgradnja novoga na prilazu mostu kod Gradskog kulturnog središta.
Predoložene su i smjernice za nastavak aktivnosti na izgradnji cestovne mreže državnog značenja na širem području Metkovića:
- Predloženu trasu spojne ceste od Metkovića do A10 ucrtati u prostorno-plansku dokumentaciju (PPŽ, PPU Grada Metkovića i PPU Općine Kula Norinska)
- Brisati obilaznicu Metkovića na lijevoj strani iz prostorno-planske dokumentacije u skladu sa zahtjevom Grada Metkovića
- Kroz redovno i pojačano održavanje urediti državnu cestu DC9 na prolazu kroz centar Metkovića s ciljem poboljšanja propusnosti, a posebno obratiti pažnju na raskrižje DC9 i DC62
- Izraditi detaljniju tehničku obradu obilaznice s desne strane Neretve (uz novoizvedeni nasip) i mosta preko Neretve
- Izraditi studiju utjecaja na okoliš planiranih cesta s ciljem ishođenja Rješenja o prihvatljivosti zahvata na okoliš
- Poželjno izraditi studiju izvedivosti povezivanja Metkovića sa autocestom A10 zbog mogućnosti povlačenja sredstava iz EU fondova
- U daljnjoj razradi projektne dokumentacije detaljno istražiti sva problematična mjesta navedena u studiji te provesti potrebne istražne radove.