Na kavi s Josipom Kurinom
Metković, 10. travnja 2015.
Iza prošlogodišnjega nevjerojatnog
uspjeha Udruge lađara Crni put na 17. Maratonu lađa stajale su mukotrpne
pripreme pod vodstvom Josipa Kaurina, koji je svoje veslačko iskustvo i
prisebnost pokazao i na samome startu utrke, kada je posada u metežu izgubila
parićara. Kaurin je skočio u Neretvu, pomogao parićaru da se popne u lađu i
„potonuloj“ posadi tako povratio moral da je do cilja u Pločama pretekla sve
ostale u nj ušla s preko dvije i pol minute prednosti pred do tada godinama
nepobjedivim Gusarima iz Komina.
Iskoristili smo jednu kavu u Hotelu
Narona i g. Kaurina zamolili za kraći razgovor.
Za početak, nekoliko rečenica o
Vama. Tko je Josip Kaurin, koji su najveći rezultati koje ste postigli kao
kajakaš i kanuist?
– Rođen sam 1982. u Banjaluci. Prvi
susret s kajakom, odnosno kanuom, dogodio mi se u Slavonskom Kobašu. Bio sam
dugogodišnji reprezentativac, a moji su značajniji rezultati nastupi na
europskim i svjetskim natjecanjima. Najveći uspjeh mi je medalja sa Svjetskoga
kupa u kanuu, kada smo osvojili treće mjesto. To je bilo 2001. godine.
Na kakvoj je razini kajak-kanu
veslanje danas u Hrvatskoj?
– Ne mogu reći da je situacija bajna,
ali nije baš ni tako tragična kako ju neki prikazuju. Smrću Matije Ljubeka taj
sport doživljava lagani pad, a zbog financijskoga stanja u državi mladi
sportaši primorani su birati između sporta i školovanja, koje im nudi sigurnost
i mogućnost stipendiranja, pa tako zbog odlaska na fakultet završi njihova
sportska karijera.
Kako veslanje podignuti na višu
razinu kada je u pitanju Neretva na koju dolaze razne veslačke reprezentacije?
– Kada govorimo o dolini Neretve
potencijal je ogroman. U tomu kraju idealni su uvjeti za treniranje tijekom
cijele godine. Nažalost, potencijali su premalo iskorišteni. U Metkoviću se za
nekoliko godina planira organizacija jako velikoga veslačkog natjecanja, što
ujedno pretpostavlja izgradnju infrastrukture vezane za veslačke sportove, i to
je odlična vijest.
Za sve one koji ne znaju, koja je
razlika kajaka i kanua?
– U kajaku se sjedi, čamac ima
kormilo i veslač ima veslo s dvije lopatice. U kanuu se kleči i vesla sa samo
jedne strane.
Kada govorimo o Maratonu lađa,
kako napreduju treninzi s ekipom Crnoga puta?
– Treniramo od 1. studenoga prošle
godine. Naš je cilj da Udruga lađara Crni put uvijek bude u konkurenciji
za medalju. Tu je i Sportska udruga Crni put, kojoj je cilj ući među
deset najboljih, a iznimno sam ponosan i na juniore Crnoga puta, njih oko
25. Realno je da i oni budu među prvih 20. Zdravlje veslača na prvome nam je
mjestu, potom rad s mladima jer nam je cilj da se bave sportom, umjesto da budu
na ulici.
Što biste tehnički mijenjali u
utrci? Biste li mijenjali rutu?
– Kompleksno pitanje. Rutu ne bih
mijenjao. Puno je bolje rješenje da se vesla samo jednom stranom obale, nego
cijelom širinom Neretve, iako se u prvomu slučaju vremenski duže vesla. Crna
rijeka ipak ima neke svoje draži i u njoj smo posljednje dvije godine vidjeli
famozne završnice, pretjecanja i gubljenje pozicija. Moja zamjerka vezana je uz
sam start Maratona jer se zbog dvaju redova i velika broja lađa stvara gužva.
Druga zamjerka je puno veća, a to su suci za koje mislim da bi trebali proći
neki tečaj, upoznati se s lađama, a i s Pravilnikom.
Slažete li se s brzinskim utrkama
u Opuzenu kao načinom odabira startnih pozicija na Maratonu?
– Brzinske utrke u Opuzenu uvelike
mogu odrediti i pobjednika Maratona lađa. To mi se jako sviđa jer podiže
sportske tenzije, u čemu je i čar toga natjecanja.
Vaša poruka lađarima?
– Smatram da će ovogodišnji Maraton
biti najzanimljiviji do sada. Svi znaju tko je Crni put i zato ispod
mosta druge subote u kolovozu dolazimo potpuno spremni.