Metković, 24. ožujka 2015.
Iako smo, kao i mnogi naši
sugrađani, već prezasićeni silnim priopćenjima kojima nas oporbene stranke u
Metkoviću zasipaju u posljednje vrijeme i time skreću naš fokus i energiju s
bitnijih stvari, smatramo da smo dužni odgovoriti na teške i neutemeljene
optužbe gosp. Nikole Oršulića i vodstva GO HDZ-a.
Svakome je jasno da se već
duže vremena radi o koordiniranim napadima na aktualnu gradsku vlast i
plasiranju netočnih informacija iz krugova HSS-a i HDZ-a, koji su u koaliciji na
državnoj i županijskoj razini, a evidentno je da i njihovi čelnici gradskih
organizacija u Metkoviću Stipo Gabrić Jambo i Nikola Oršulić sasvim dobro
surađuju.
Prozivanja iz vodstva
metkovskoga HDZ-a na čelu s gosp. Nikolom Oršulićem za nepotizam i ostvarivanje
privatnih interesa političkim djelovanjem, nitko više, osim nekolicine njihovih
najzagriženijih simpatizera, ne doživljava ozbiljno. Stoga ćemo se osvrnuti na
samo jednu optužbu koja zanima sve naše sugrađane i širu hrvatsku javnost. To je
neutemeljena optužba za nerad, populizam i isprazna obećanja.
Za početak ćemo se dotaknuti
bezobrazne optužbe za minimalne plaće gradonačelnika i njegovih zamjenika. Nakon
dolaska na vlast zatekli smo zapanjujuće velike dospjele i nedospjele obveze
Grada i zaposlenike Gradske uprave s neisplaćenim trima posljednjim plaćama. U
tom trenutku gradonačelnik je odlučio plaću srezati prvo sebi i pročelnicima za
gotovo 30 %, a na kraju je svim zaposlenicima Gradske uprave i gradskih
ustanova određen minimalac od 3700 kn da bi se izbjegle prijeteće ovrhe.
Osim toga, na prijedlog
gradonačelnika, MOST-ova većina u Gradskom vijeću ukinula je naknade gradskim
vijećnicima (200 kn po sjednici neto), predsjedniku GV (1000 kn mjesečno neto i
zamjenicima predsjednika GV (500 kn mjesečno neto) i zamjenicima gradonačelnika
(2500 kn neto).
Nakon pet mjeseci stvorili
su se uvjeti za ukidanje minimalca, ali plaća gradonačelnika nije vraćena na
prijašnju razinu nego je gotovo 30 % snižena u odnosu na njegova prethodnika te
je i sada jedna od najnižih gradonačelničkih plaća u Hrvatskoj (među 127
gradonačelnika u Hrvatskoj samo ih 17 ima plaću nižu od 10.000 kn; uz
gradonačelnika Metkovića Božu Petrova, to su gradonačelnici gradova manjih od
Metkovića poput Novalje, Čabra, Koprivnice, Zaboka, Pleternice, Kutjeva, Trilja,
Slunja, Varaždinskih Toplica, Zlatara, Sv. Ivana Zeline, Iloka, Dugog Sela i
Đurđevca).
Ako gosp. Nikola Oršulić i
lokalni HDZ rezanje plaće gradonačelnika i odricanje gradskih vijećnika i
zamjenika gradonačelnika, kao i članova Nadzornih odbora i Upravnih vijeća u
gradu smatraju samo populizmom, pozivamo ih da utječu na to da i župan
Dobroslavić sreže svoju nemalu plaću od 36.800,00 kn bruto za iznos od 30 %, kao
i plaće svojih zamjenika i pročelnika.
Očekujemo i da HDZ-ova i
HSS-ova većina u Županijskoj skupštini donese odluku o ukidanju vijećničkih
naknada u iznosu od 1.000,00 kn mjesečno sljedeće dvije godine do isteka
mandata (to bi bio iznos od oko 1.800,000 kn bruto). Pozivamo Županiju, kojom
upravlja koalicija HDZ-a i HSS-a da tako ušteđen iznos uplate na račun Grada
Metkovića da bi se dodatno smanjili dugovi koje je svojim upravljanjem
prouzročio glavni HDZ-ov partner u Županiji i prvi HSS-ovac u Županiji gosp.
Stipo Gabrić Jambo.
U svom priopćenju HDZ nas je
prozvao da osim lažnih obećanja nismo učinili ništa te da je vrijeme podnijeti
račun građanima. Iako smo to u više navrata činili, zbog GO HDZ-a koji očito
slabo prati i čita o događanjima u Gradu Metkoviću, u nastavku još jednom
podnosimo taj isti račun na koji smo ponosni, a zbog kojega bi se HDZ i njihov
koalicijski partner Stipo Gabrić Jambo, ako imaju obraza, trebali crvenjeti:
GRADSKA UPRAVA
-
Na današnji dan (24.
ožujka 2015.) ukupne dospjele i nedospjele obveze koje je proizvela bivša
gradska vlast na čelu s gosp. Stipom Gabrićem Jambom, one koji su bile prikazane
7. lipnja 2013., kao i one koje su naknadno utvrđene i prihvaćene (izgubljeni
sudski sporovi,
račun za odvjetničke usluge Stipi Obrvanu za izgubljeni spor oko
zgrade GKS-a i zgrade Gradske uprave u iznosu od 400.000,00 kn, izgubljen spor
Grada s
rukometašem Ivicom Obrvanom u iznosu od 600.000,00 kn zbog preuzimanja
duga RK Metkovića, nanovija obveza nastala zbog
nedavnoga
javnobilježničkog potpisa bivšega gradonačelnika kojim je prihvatio dug od
100.000,00 kn prema ugostitelju Mareviću – Restoran Vaga, unaprijed
preuzete obveze za prijevoz klubova) iznose 18.240.000,00 kn. Ako tome pridodamo
mogući dug Gradskoga gospodarstva za uređenje Trga i Gradskoga parka u iznosu od
3.000.000,00 kn (uključujući kamate koje i dalje rastu) ukupan iznos obveza koje
nam je ostavila bivša gradska vlast iznosi više od 20.000.000,00 kn što još
uvijek nije konačan iznos ukupnih naslijeđenih obveza.
-
Odgovornim i
racionalnim upravljanjem Gradom, kao i štednjom u koju smo krenuli od sebe,
sveli smo naše dospjele obveze na 5.630.000,00 kn, što uz nedospjele obveze od
1.870.000,00 kn, danas čini ukupne obveze Grada u iznosu 7.500.000,00 kn, u
odnosu na početnih 18.240.000,00 kn. To znači da smo do ovog dana smanjili
obveze Grada Metkovića za 10.740.000,00 kn (bez duga PDV-a za Gradski park i Trg
jer do sudske presude još ne znamo hoće li i to pasti na leđa Grada Metkovića).
-
U gradskoj upravi iz
temelja je posložen novi financijski sustav, koji sad zbog kvalitetna rada uz
racionalno upravljanje financijama, osigurava da Grad Metković ne vraća samo
dugove prijašnjega gradonačelnika, već uredno rješava tekuće i novonastale
obveze, čime pripadamo vrlo malom broju općina i gradova u RH. Na primjer, odmah
na početku mandata krenuli smo s urednim podmirivanjima tekućih obveza, i u
trenutku kad smo platili struju, dobili smo zahvalnicu HEP-a, budući da Grad
Metković dotad nije podmirivao obveze u zakonskom roku, čime je naš potez njima
bio očito jedinstven događaj. Naravno, nastavili smo s istom praksom i u
daljnjem radu. Danas sve dospjele obveze isplaćujemo unutar 7 dana, za razliku
od prijašnjeg vremena kad su se taložili milijuni i milijuni dospjelih
neplaćenih obveza i gdje nije postojala ni lista dobavljača kojima je Grad bio
dužan, bez postojanja bilo kakve evidencije prije 2009. godine jer je disk na
kojemu su postojali podatci „spržen“. Primjer koji govori koliko smo solventni
jest i taj što smo u samo prva tri mjeseca ove godine platili 1.013.732,60 kn
građevinskih radova u roku od tri dana od podnošenja računa, a plaće zaposlenika
u ovih skoro dvije godine nisu nikad stizale nakon 5. dana u tekućem mjesecu.
-
Što se tiče
funkcioniranja upravnih odjela, Gradska uprava od početka mandata krenula je u
rješavanje sudskih sporova koje smo zatekli pri primopredaji vlasti, a koji se
nisu rješavali zadnjih desetak godina, te smo u ovom razdoblju riješili 6
postupaka, od kojih su neki prethodnim nerješavanjem uzrokovali nepopravljivu
štetu u vidu astronomskih kamata koje smo morali plaćati (poput zadnjeg spora
gdje se platilo 632 455,80 kn, umjesto 200 000 kn fizičkoj osobi jer bivši
gradonačelnik, nakon preuzimanja obveza s RK Metković na Grad Metković
2004. godine, nije htio ispuniti s njegove strane potpisani ugovor). To je
nastalo zbog bivše gradske politike da se odgodi izvršenje postupka ne vodeći
računa o konačnim posljedicama. Citiram jednog zaposlenika, koji je tad izjavio:
„Zašto se brinete oko toga kad se možete ovako 'pepati' i idućih 15 godina?
Račune će svakako platiti netko drugi.“ Budući da sada mi moramo podmirivati ove
obveze, nismo u mogućnosti dodatno djelovati i pomagati onoliko koliko bismo
htjeli. Na primjer, danas plaćamo godišnje jednom odvjetniku koji je angažiran
za vrijeme bivše gradske vlasti u svrhu tadašnjeg spora dug od 208 497,12 kn
dvije godine, a mogli smo, na primjer, umjesto toga dati 43 dodatne stipendije
studentima godišnje. Osim toga, Gradska uprava krenula je individualno, prije
javnoga izlaganja zemljišne knjige, u rješenje imovinsko pravnih odnosa sa svim
zgradama, te smo nakon 20 godina postigli sporazum s gotovo svim zgradama u
gradu Metkoviću, uključujući na primjer i veliku zgradu u Sportskoj ulici, gdje
su stanari upoznati s vrlo netransparentnim djelovanjem Grada 2005. godine kad
se Grad Metković, bez suglasnosti stanara, uknjižio na 3/4 kompletnog zemljišta
zgrade i parcele oko zgrade. Osim toga, Gradska uprava krenula je u proces
ocjenjivanja svojih zaposlenika od preuzimanja funkcija, što je dosad trebala
biti obveza Gradske uprave, a nije se provodila, čime su sustavno kršena
zakonska prava službenika Gradske uprave.
PROJEKTI I RAZVOJ GRADA
Osim odgovorna upravljanja i
vraćanja tuđih dugova u godinu i 6 mjeseci realizirali smo mnoge projekte i
poboljšali rad gradskih ustanova i poduzeća pa navedimo i što je učinjeno i u
čemu su sve gradske ustanove i poduzeća ostvarila napredak:
1) Nakon našeg
dolaska na vlast Hrvatske vode izabrale su novoga izvođača
Skladgradnju d.o.o. koji je u proteklom razdoblju intenzivno radio na
izgradnji nasipa i sustava obrane od poplava desne obale grada Metkovića, koji
već sada u slučaju manjih poplava može pomoći aktivnoj obrani. Osim toga,
inicijativom gradonačelnika Bože Petrova i stanovnika Duvrata riješeno je
uvrštenje dijela Duvrata u branjenu zonu, što za bivše gradske vlasti nije bilo
učinjeno.
2) Grad
Metković je preko Ministarstva regionalnoga razvoja iz EU fondova izvukao
539.000,00 kn za uređenje raskrižja Splitske ulice i Ulice A. K. Miošića, kao i
za izgradnju kolektora za oborinske vode u dužini od 400 metara (ukupna
vrijednost radova s PDV-om je 1.080.000,00 kn). Navedeno raskrižje nedavno je
uređeno.
3) Nakon složenoga
višegodišnjeg postupka i održane Javne rasprave krajem kolovoza, do konca 2014.
godine dobili smo sve potrebne suglasnosti na Izmjene i dopune Prostornoga
plana uređenja grada Metkovića. Taj je važan dokument za razvoj grada usvojen na
prošlome Gradskom vijeću, a ovih dana dostavljen je za provođenje svim
mjerodavnim institucijama.
4) Uz donošenje
izmjena i dopuna Prostornoga plana uređenja grada Metkovića jedan od najvažnijih
zaključaka Gradskoga vijeća Grada Metkovića u proteklom vremenu zasigurno je i
Obnova zemljišne knjige. Obnova zemljišne knjige Metkoviću je povijesni projekt
kojim se prvi put nakon više od sto godina u cijelosti sređuju imovinskopravni
odnosi, koje je nekoliko društveno-političkih uređenja zanemarivalo. Izmjere su
završene 16. siječnja 2015. godine, a u samo petnaest dana, inicijativom Grada
Metkovića, odrađen je posao od ovjere do izlaganja izmjera. Inače, drugi gradovi
čekaju za ovu proceduru od jedne do šest godina (poput Grada Ploča, koji je za
potpis početka izlaganja od ovjere izmjere čekao godinu i dva mjeseca). Uz
usvojenu Izmjenu i dopunu prostornog uređenja i sređenu zemljišnu knjigu steći
će se preduvjeti od kojih će imati svi korist - i Grad i građani.
a) Građani će
besplatno dobiti uslugu sređivanja vlasništva nekretnina za što su dosad trebali
platiti putem odvjetničkih i geodetskih usluga u prosjeku više od 10 000 do 15
000 kn po čestici, a nerijetko i više od tog iznosa.
b) Većina
poljoprivrednih proizvođača na našem području do danas nije mogla ostvariti
nikakve poticaje za svoju proizvodnju zbog nesređenih imovinsko-pravnih odnosa,
što ih je činilo nekonkurentnim i u našoj državi, a pogotovo sada na globalnom
tržištu. Rješavanjem obnove zemljišne knjige, uz provođenje dodjele državnoga
poljoprivrednog zemljišta, riješio se i ovaj problem.
c) Kada jednoga
dana nova k. o. Metković stupi na snagu, Metković više neće biti „kompliciran“
za ulaganje jer će biti grad sa sređenim vlasništvom u kojemu građani i
investitori za tridesetak sekundi mogu ishoditi osnovnu stvar za normalan život
i za investiciju - vlasnički list.
d) Dugo vremena
zanemarivan, Metković je sada dobio zasluženu priliku postati „sređenim gradom“.
Godinama je gospodarski napredak kočen, između ostaloga, i zbog nesređenoga
vlasništva i nedostatka razumijevanja što sređeno stanje znači.
e) Manjemu broju
pojedinaca takvo je nesređeno stanje koristilo da bi nemoralno stjecali
vlasništvo nad čime ne bi trebali biti vlasnici, na što ubuduće neće moći
računati.
5) Rekonstruirana je ulica Andrije Hebranga, a
sveukupna cijena bila je 1.404.667,18 kn. Ovaj iznos u potpunosti smo isplatili
iz gradskog proračuna, a odgovarao je iznos kojeg je potpisao bivši
gradonačelnik, umjesto da se projekt rekonstrukcije kandidirao na Ministarstvo
regionalnog razvoja, gdje je Grad mogao uštedjeti 70% sredstava.
Na ovoj ulici smo pokazali da se možemo nositi sa svim problemima koje nam netko
ostavi (nije bilo uopće glavnog projekta po kojem se radila ulica već 3
različita idejna projekta, kompletan iznos isplaćen je tijekom našeg mandata,
rađeni su brojni pritisci uz lažnu kaznenu prijavu i odugovlačenja). Pokazali
smo da nikad nećemo popustiti pritiscima i zastrašivanjima, već ćemo sa svoje
strane u potpunosti ispoštovati svoje obveze, a to isto ćemo tražiti od svakog
onog tko bude poslovao s Gradom Metkovićem.
6) Nakon
višegodišnjega postupka, početkom ove godine od mjerodavnoga smo ministarstva
dobili Rješenje o dobivanju 7,6 hektara u vlasništvu RH na području Dubravice za
izgradnju gospodarske zone.
Budući da je bilo potrebno platiti naknadu za vrijednost šuma od 570.000,00 kn,
30. prosinca 2014. godine uplatili smo jednokratno navedeni iznos i ostvarili
uvjete iz Rješenja o izdvajanju 7,9 ha u vlasništvu RH te postali vlasnici
zemljišta za potrebe izgradnje Gospodarske zone Dubravica.
7) Cijelo
vrijeme dosadašnjega trajanja našega mandata nastojali smo, koliko god je to
bilo moguće, rasteretiti građane smanjenjem različitih nameta. Tako smo smanjili
komunalni doprinos i do 75 %, a obiteljima s petero i više djece čak ga i
ukinuli. Komunalne naknade smo, također, smanjili 50 % obiteljima s četvero i
više djece. U okviru skromnih mogućnosti ponovno smo uveli studentske stipendije
i uveli dar za treće i svako sljedeće dijete jer ova Gradska uprava želi da
Metković bude grad obrazovanih i mladih.
8)
Osim toga,
donesena je Odluka o smanjenju cijene programa Dječjega vrtića Metković, prema
kojoj roditelji za drugo dijete u vrtiću plaćaju 20 % manju cijenu ili u slučaju
da imaju troje djece u vrtiću cijena se spušta i za 30 %. Za četvrto i svako
sljedeće dijete roditelji su oslobođeni plaćanja u cijelosti. Također, samohrani
roditelji ostvaruju pravo na olakšicu u visini od 20%. Danas, za razliku od
vremena bivše gradske vlasti, Grad Metković u potpunosti poštuje doneseni
proračun na početku godine te su time i privatni vrtići sufinancirani, a ne samo
navedeni kao želja na papiru, što se događalo nekoliko zadnjih godina bivše
gradske vlasti.
9) Grad Metković je, također, subvencionirao i
prijevoz učenika srednjih škola koji imaju prebivalište u naseljima Vid, Prud,
Dubravica i Glušci, a koji pohađaju Srednju školu Metković ili Gimnaziju
Metković. Grad je donio Odluku o izmjenama i dopuni Odluke o subvencioniranju
prijevoza učenika srednjih škola kojom se subvencija proširuje i na naše učenike
koji pohađaju srednje škole u Pločama i u Opuzenu.
10)
U socijalnoj skrbi pružana je novčana pomoć
obiteljima i samcima za podmirenje troškova stanovanja, ogrjeva, novčane pomoći
obiteljima i samcima koji zbog trenutačnih materijalnih teškoća nisu bili u
mogućnosti podmiriti osnovne životne potrebe. Sufinancirane su udruge iz
socijalne, zdravstvene, humanitarne djelatnosti te udruge hrvatskih branitelja.
11)
Osim toga, osnovana ja Zaklada Iva
Petrušić koja djeluje već pola godine u pomoći socijalno ugroženim osobama i
obiteljima. Do sada je Zaklada zaprimila 35 zahtjeva za pomoć; 28 ih je
pozitivno riješeno, pet odbijeno, a dva su odgođena zbog nedostatnih
informacija. Ukupno je podijeljeno oko 20.000,00 kuna socijalne pomoći.
Provedena je humanitarna akcija u kojoj je prikupljeno oko 23.000,00 kuna za
dječaka Ivana Bebića. Tako je sveukupan iznos pomoći oko 43.000,00 kuna, što
nije malo u ovim teškim vremenima.
12)
Osim izgradnje nasipa, najveće ulaganje je
u Prirodoslovni muzej. Od dolaska na vlast Mosta nezavisnih lista, Ministarstvo
kulture osiguralo je 6.600.000,00 kuna za Prirodoslovni muzej u zgradi Vage. U
tijeku su završni radovi na postavu pa se njegovo otvorenje očekuje možda čak i
u svibnju. Ne treba ni govoriti što će to značiti za buduću turističku ponudu
našega grada te da će se Metković time još više učvrstiti kao kulturno središte
doline Neretve.
13)
Drugo, opsegom i financijski značajno
manje, ali ne i manje važno kulturno postignuće Metkovića otvaranje je
podružnice Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Aktivnošću Grada u
kolovozu 2014. Metković je dobio podružnicu Instituta za hrvatski jezik i
jezikoslovlje, koja je smještena na 3. katu Vage. Za početak nam dolaze
znanstvenici s IHJJ-a iz Zagreba, koji po srednjim školama održavaju
dijalektološke radionice, a pripremaju i veće projekte u koje će biti uključeni
i nezaposleni diplomirani kroatisti.
14)
Uz
financijsku potporu Fonda za zaštitu okoliša (40 % ukupnog iznosa) izrađen je
energetski pregled javne rasvjete, čime su se stekli uvjeti za nastavak radova
na njezinoj modernizaciji te postizanju ušteda.
15)
Sva gradska
poduzeća i ustanove s izmijenjenom upravom počela su poslovati pozitivno,
uglavnom s dobiti, te su realizirali ili započeli s realizacijom mnogih
projekata:
GRADSKA PODUZEĆA I USTANOVE
Metković d.o.o.
Gradska tvrtka Metković
d.o.o. zajedno s Gradom Metkovićem povukla je znatna sredstva iz različitih
izvora za izradu projektne dokumentacije, kupnju specijalnoga vozila te je
realizirala mnoge projekte i intenzivno krenula u rješavanje kanalizacijske
mreže na području grada Metkovića:
-
Nabavljeno je
specijalno vozilo za održavanje sustava javne odvodnje vrijedno 1.749.000,00
kn, od čega je Metković d.o.o platio samo 18 % i još će platiti 40 %
kreditom na 10 godina. Ostalo je darovnica. (Financiranje putem JADRAN
2: Svjetska banka, bespovratna sredstva, naknada za razvoj.)
-
Potpisan je ugovor za Izradu studijsko projektne dokumentacije potrebne za prijavu projekata
sufinanciranih iz EU fondova Podprojekt Metković: 3.899.350,00 kn.
Radi se o razvoju sustava vodoopskrbe i odvodnje grada Metkovića kojim će biti
pokrivene sve ulice. (Financiranje putem JADRAN 2: Svjetska banka,
bespovratna sredstva, naknada za razvoj.)
-
Potpisan je Ugovor za Izradu studijske i tehničke dokumentacije biljnog uređaja za pročišćavanje
otpadnih voda naselja Prud: 1.020.577,21
kn s PDV-om 1.275.721,51 kn (Financiranje putem JADRAN 2 -
sve bespovratna sredstva.)
-
Izrađena je studijsko
projektna dokumentacija potrebna za prijavu projekata sufinanciranih iz projekta
EIB/CEB (Ulica Splitska i A. K. Miošića): 274.725,00 kn. (Financiranje
putem naknade za razvoj od 2,19 kn/m³.)
-
Rekonstrukcija dijela
cjevovoda u Splitskoj ulici: 54.594,50 kn. (Financiranje putem naknade za
gradnje od 1,50 kn/m³.)
-
Nadzorno-upravljački
sustav Vodoopskrbnog sustava Metković: 328.044,00 kn. (Investicije putem
naknade za gradnju od 1,50 kn/m³.)
-
Izrađeni su projekti u
vodoopskrbi i odvodnji za pojedinačne ulice u ukupnoj vrijednosti od 85.100,00 kn. (Glavni projekti u ulicama: Neretvanskih gusara, A. K. Miošića,
Ilije Bošnjaka.)
-
Obavljeno je kompletno
snimanje postojećeg sustava javne odvodnje na lijevoj obali rijeke Neretve i
napravljen je izvještaj o postojećem stanju kolektora, a sve u svrhu izrade
projektne dokumentacije za EU fondove. Vrijednost snimanja i izrade elaborata
postojećeg stanja sustava javne odvodnje iznosi: 100.000,00 kn. (Financiranje
putem naknade za razvoj od 2,19 kn/m³.)
U
ovoj će se godini realizirati sljedeće investicije:
-
Dovršetak Ugovora
vezanog uz Izradu studijsko projektne dokumentacije potrebne za prijavu
projekata sufinanciranih iz EU fondova Potprojekt Metković.
-
Projektiranje, izrada,
dobava, izgradnja, montaža, testiranje i puštanje u rad biljnog uređaja za
pročišćavanje otpadnih voda naselja Prud. (Vrijednost 7.000.000,00 kn
– Financiranje putem JADRANA 2, sve bespovratna sredstva – GEF darovnica
Svjetske banke.)
-
Izgradnja
kanalizacijskog kolektora u Splitskoj ulici i u Ulici A. K. Miošića. (Vrijednost
3.500.000,00 kn – Financiranje putem Programa EIB/CEB u 90 % iznosu, a 10 % Metković d.o.o. putem naknade za razvoj od 2,19 kn/m³.)
-
Izgradnja
kanalizacijskog kolektora u dijelu Ulice Nikole Tesle (Vrijednost
1.500.000,00 kn – Financiranje putem Programa EIB/CEB u 90 % iznosu, a 10 % Metković d.o.o. putem naknade za razvoj od 2,19 kn/m³.).
Čistoća d.o.o.
I drugo veliko gradsko poduzeće Čistoća d.o.o.
ostvarilo je znatan napredak i izvuklo značajna sredstva iz različitih izvora,
kojima je, zajedno sa svojim sredstvima, financiralo ulaganja. Dugovanja su
smanjili sa 347.265,39 kuna duga na dan 5. srpnja 2013., na iznos ispod
80.000,00 kuna na dan 30. prosinca 2014. Uza sve to, smanjili su rokove
plaćanja od preko 60 dana na rokove plaćanja ispod 30 dana.
Uz financijsku kontrolu priljeva i odljeva sredstava, uspjeli su investirati
2.000.000,00 kuna, od čega je 400.000,00 kn bespovratnih sredstava:
-
Iveco
sandučar cijena: 124.825,00 kn (s PDV-om)
-
Buldožer: 117.157,50 kn
(s PDV-om)
-
Drobilica za grane:
80.745,00 kn (s PDV-om)
-
Komposteri:
41.250,00 kn (s PDV-om)
-
Posude za otpad:
468.225,65 kn (s PDV-om)
-
Nabava male smećare /
multifunkcionalnog vozila: 1.007.998,64 kn (s PDV-om)
-
Kosilica za
multifunkcionalno vozilo 160.761,56 kn.
U ovoj
godini nabavit će se:
-
oprema za odvojeno
skupljanje otpada na kućnom pragu, i to posude za papir te posude za plastiku i
staklo koje ćemo podijeliti građanima
-
komposteri
za građane, kojima ćemo smanjiti udio biorazgradivoga otpada odloženoga na
odlagalištu
-
novo vozilo za
skupljanje otpada
-
oprema za čipiranje i
obračun usluga skupljanja otpada temeljem volumena.
Nedavno je sklopljen i Ugovor
o izradi Idejnoga projekta za proširenje i nadogradnju odlagališta otpada, što
je potrebno za ishođenje izmjene i dopune postojeće lokacijske dozvole. U taj će
projekt biti uključena izgradnja reciklažnoga dvorišta i minisortirnice otpada
te proširenje odlagališta.
Metković razvoj d.o.o.
Imenovanjem novoga Nadzornog
odbora i direktora tvrtke Metković razvoj d.o.o. u svim područjima
njihove djelatnosti vidljive su bitne promjene.
Pristupilo se zamjeni dotrajalih krovova na objektima veletržnice te se
posvećuje više pažnje održavanju čistoće na cjelokupnom prostoru veletržnice.
Smanjene su gužve i nedopuštena parkiranja autobusa na Autobusnom kolodvoru.
Gradska tvrtka Metković
razvoj d.o.o. konačno je počela opravdavati riječ „razvoj“ u svome nazivu
te početkom 2014. osniva Odjel za informatičke i tehničke djelatnosti u kojem
je razvila za građane besplatnu internetsku i mobilnu aplikaciju "Metković
bez problema" namijenjenu građanima za prijavu svih vrsta komunalnih
problema, usko integriranu u rad Odsjeka komunalnog redarstva pri Gradu
Metkoviću te gradske tvrtke Čistoća i Vodovod Metković. U
tijeku je i rad na proširenju mogućnosti aplikacije za moguću integraciju za
ostale JLS u RH.
Tvrtka je implementirala i
nadzorni sigurnosni sustav u gradsku upravu te razvila i implementirala
aplikaciju kojom korisnici gradskog parkinga na vrijeme dobivaju besplatne
SMS obavijesti o isteku kupljenih parkirnih karata, te radi na
implementaciji sustava plaćanja parkinga i putem interneta.
Nabavljen je i postavljen
informativni LED video display koji, osim za komercijalno oglašavanje po
cijenama daleko ispod tržišnih služi i za oglašavanje građanima važnih
informacija i događanja svih gradskih ustanova, sportskih događanja te
obavijesti policije i vatrogasaca.
Provedeno je anketiranje sa
svim voditeljima odsjeka u Gradskoj upravi i stvorena kvalitetna podloga za
novi portal Gradske uprave, čija je izrada u tijeku, a koji će služiti
građanima da bi što brže i lakše dobili sve potrebne informacije i mogli
zatražiti i uputiti potrebne potvrde, zahtjeve i molbe.
Tvrtka je usko surađivala i
surađuje i u tehničkom i u oglašivačkom dijelu za novootvoreno Kino Pobjeda
implementacijom financijskoga sustava naplate, oglašivačke platforme na
plazmama i LED displayu, vizualnom identitetu kina, kinoulaznicama i sustavu
rezervacija te se, osim spomenutoga, bavi i izradom oglasa, proizvodnjom
web-stranica, održavanjem, savjetovanjem i implementacijom računalne opreme
i sustava grada i svih gradskih tvrtki i ustanova.
Pokretač je i implementacije GIS Cloud
platforme za upis, upravljanje i pregled prostornih podataka koji će
Gradskoj upravi i njezinim članicama, ali i građanima, dati točan (temeljen na
GPS koordinatama) i trenutačan uvid u različite vrste prostornih podataka (poput
pregleda zelenih otoka, groblja, rasvjetnih tijela, cjevovoda, šahtova, popisa
gradske imovine itd.).
Tvrtka radi i na pripremi
projekta financiranja i gradnje vlastite optičke infrastrukture u
vlasništvu Grada Metkovića, čime bi Metković izišao iz vrlo nepovoljne pozicije
u kojoj se trenutno nalazi zbog bivše vlasti koja je budzašto dala u najam
cjelokupne postojeće digitalne telekomunikacijske kanalizacije jednom od
telekoma.
Osim toga, Tvrtka provodi i
naplatu parkiranja na javnim površinama čime je, osim novih samoodrživih radnih
mjesta, povećala svoje prihode koje će nastaviti ulagati u druge projekte poput
gradskog interneta te radi na implementaciji sustava digitalnih obavijesti s
redom vožnje na autobusnom kolodvoru.
Osim instalacije opreme za
Hotspotove, za koje je Turistička zajednica dobila od Ministarstva turizma
30.000,00 kn, Metković razvoj d.o.o. dodatno je uložio značajna sredstva
u izgradnju i održavanje gradske bežične internetske mreže u komercijalne
svrhe. Na terenu je dovršena izgradnja mreže i ispitivanje kvalitete bežičnoga
signala i praćenje stabilnosti mreže s testnim korisnicima po cijelom gradu pa
uskoro kreće komercijalna ponuda usluge pristupa internetu građanima po puno
povoljnijim cijenama od onih koje nude ostali komercijalni pružatelji usluga
pristupa internetu.
Tvrtka je, također, angažirana
na izradi destinacijskog portala TZ Grada Metkovića.
Zadnjih godinu dana Tvrtka intenzivno radi na prikupljanju podataka potrebnih za
izradu investicijske studije za prerađivački pogon ploda mandarine u sok i
eterično ulje. Napravljen je niz sastanaka s otkupljivačima i potencijalnim
ulagačima koji, kao i svi proizvođači u dolini, podržavaju taj projekt.
Kako se vidi iz priloženoga. Metković razvoj d.o.o. praktično je od
živoga mrtvaca 2013. godine došao do statusa poduzeća koje radi, zapošljava i
mijenja izgled našega grada nabolje.
Ustanova za kulturu i sport
Budući da se bivša vlast nije
javila na Natječaj Ministarstva kulture, tj. Projekt digitalizacije kojim je 28
gradova u Hrvatskoj dobilo novac za osuvremenjivanje i obnovu gradskih kina,
bili smo prisiljeni tražiti drugi način, i našli smo ga preko Natječaja za javne
potrebe u kulturi. U Ministarstvu su to prepoznali i dodijelili nam 300.000,00
kuna za ponovno pokretanje kina u Metkoviću.
U kazališnu dvoranu ugrađena
je najsuvremenija oprema. Tako je za zvuk zadužen surround sustav L-Acoustics, a
digitalna kinooprema zadovoljava suvremene DCI standarde. U konačnici, sve to
stajalo je oko 730.000,00 kn. Dodatnih 40.000,00 kn potrošeno je na razne
preinake i otklanjanje nedostataka, što je prema zakonu trebalo biti i prije
učinjeno. Plaćena su i dugovanja nastala još od uvođenja klimatizacije u iznosu
od oko 150.000,00 kn.
Da je ispunjenje obećanja o
povratku kina u Metković i silan trud i financijsko ulaganje imalo smisla,
govori podatak da je od otvorenja 6. ožujka ove godine u Ustanovi za kulturu i
sport Metković do 20. ožujka na 10 projekcija filmove vidjelo preko 2.000
gledatelja.
Dječji vrtić Metković
Dječji vrtić Metković,
unatoč smanjenju sredstva iz Gradskog proračuna u iznosu od 400.000,00 kn,
poslovao je pozitivno u 2014. godini te je smanjio dug prema dobavljačima za
600.000,00 kn. Osim toga, Gradska uprava već do siječnja 2014. uspjela je
podmiriti tri zaostale plaće prema djelatnicima Vrtića, i to bez smanjivanja
njihovih plaća, dok su ostali bili na minimalcu.
Popravljen je sustav grijanja,
smanjeni telefonski računi i računi mobitela, obavljeni godišnji servisi i još
dosta toga čega prije nije bilo. Zbog sigurnosti djece vrata su se konačno
počela zaključavati i uvedena je kontrola na ulazu, sređuju se Matične knjige
djelatnika i druga dokumentacija, uveden je protokol nabave pa se više ne može
dogoditi da se na računu nađu artikli koji nikada nisu ušli u Vrtić.
Zapošljavanje djelatnika provodi se u skladu sa zakonom, vodeći brigu o dužini
vremena od stjecanja diplome da bi se ispravile nepravilnosti u zapošljavanju.
Kriminalistička policija je
protiv bivšega ravnatelja podnijela kaznenu prijavu zbog podizanja gotovine s
računa Vrtića, koju je zadržavao za sebe, što pokazuje kako se u Vrtiću ranije
poslovalo.
Javna vatrogasna postrojba
Metković
Javna vatrogasna postrojba
Metković, kojoj je Grad osnivač, vratila je sve dugove koje je imala prema
dobavljačima, kao i dug prema sazivu staroga Upravnog vijeća.
Kako je vidljivo iz
financijskog izvješća za 2014 godinu, a koje je objavljeno na web-stranici
Ustanove, JVP Metković je 2014. godinu završila sa 304.308,00 kn dobiti, dok je
na razini 2013. godine imala iskazan manjak prihoda nad rashodima u iznosu od
48.275,00 kn. Prikazana dobit u 2014. godini nije samo financijski podatak, nego
je to postignuto isključivo racionalizacijom poslovanja i preraspodjelom radnih
mjesta unutar Postrojbe, kao i poboljšanim rezultatima u obavljanju usluga u
djelokrugu rada JVP Metković kao gradske ustanove.
Tijekom 2014. godine od osobne
zaštitne opreme, na čiju se nabavku Postrojba i fokusirala jer je stara
dotrajala, utrošeno je oko 50.000,00 kn, napravljena je ljetna učionica –
montažni objekt ugrubo procijenjen na 25.000,00 do 30.000,00 kn
Uza sve to nabavljena je i
oprema:
-
5 bristol XFlex
odijela, već plaćeno oko 50.000,00 kn realizirano 2014.
-
naručeno još 9 odijela
ukupne vrijednost oko 140.000,00 kn, realizacija do kraja ožujka 2015.
Postrojba je nabavila ili će
nabaviti u 2015.:
-
HOLMATRO
sjekač – 15.000,00 kn - realizirano 2014.
-
Različitu vatrogasnu
opremu vrijednu 32.600,00 kn.
Turistička zajednica Grada
Metkovića
U siječnju
2014. proveden je natječaj i izabrana direktorica Turističkoga ureda, čime su
se ispunili svi uvjeti za normalno funkcioniranje Turističke zajednice. Grad je
u suradnji s TZ-om sudjelovao u prijavama na natječaje za niz turističkih
projekta, od kojih su najvažniji Projektna dokumentacija za objekt Lađarski
dvori, za što je dobiveno 300.000 kn.
Grad
Metković sudjelovao je i na natječaju Programa poticanja slobodnog pristupa
internetu u turističkim destinacijama Hotspot Croatia u 2014. godini, za
što je Ministarstvo turizma odobrilo nepovratna sredstva za sufinanciranje
uspostave najmanje pet novih pristupnih točaka u iznosu od 30.000,00 kuna.
Također,
povećao se i broj turističkih manifestacija kojima Grad nastoji obogatiti svoju
turističku ponudu (Dani neretvanske kneževine, Raštikijada, Cipolijada, Ilijada-trek
itd...) te u suradnji s drugim subjektima, ustanovama i privatnim sektorom
privući što više stranih i domaćih gostiju u naš grad.
Predstavnici Grada imenovani su u prošireno povjerenstvo za pripremu prijedloga
za proglašenje tematskih turističkih cesta Dubrovačko-neretvanske županije.
Nastavljena je kontinuirana suradnja u vezi s uređenjem grada, kao i
organiziranjem koncerata i događanja koji pozitivno utječu na promociju i razvoj
turizma.
Iz svega gore iznesenoga da se
zaključiti da smo, zapravo, zahvalni gosp. Oršuliću i ostalima koji su nas
prozvali za nerad, populizam i isprazna obećanja te „natjerali“ da u javnost
iziđemo s ovako opširnim izvješćem, premda smo svjesni da će gospoda iz HDZ-a i
HSS-a odustati s čitanjem već na prvoj stranici te i dalje nastaviti
prozivanjima aktualne gradske vlasti, bez obzira na to kakve argumente podastrli
javnosti.
Predsjedništvo
Mosta nezavisnih lista
FAKSIMILI
DOKUMENATA KOJI POTKREPLJUJU TVRDNJE O NAKNADNO UTVRĐENIM OBVEZAMA GRADA,
A ZA KOJE JE ODGOVORNA BIVŠA GRADSKA VLAST
Izjava Stipo Gabrić Jambo
Nagodba Crveni križ
Presuda Ivica Obrvan Linci
Sporazum Stipe Obrvan